Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2011

Supermoto στα 125 κ.εκ.

Supermoto στα 125 κ.εκ.Ευχαρίστηση και οικονομία

Οι καιροί που διανύουμε είναι δύσκολοι, όλοι το γνωρίζουν αυτό. Οι Kawasaki, KTM και Yamaha όμως έχουν φροντίσει ώστε ακόμη και τώρα να περνάμε καλά!

Μοτοσικλέτες που δεν θα μας αναγκάσουν να βάλουμε το χέρι στην τσέπη πάντα υπήρχαν και όπως πάνε τα πράγματα, σίγουρα πάντα θα υπάρχουν. Όχι όμως σαν κι΄ αυτές τις τρεις που παρουσιάζουμε. Και οι τρεις τους έχουν τελικά πολλά κοινά, αφού πρωτίστως ξεκινούν κάτω από το ψυχολογικό όριο των 4.000 ευρώ, ενώ από την άλλη έχουν και παραπλήσιας χωρητικότητας μηχανικά σύνολα στα μόλις 125 κ.εκ.

Σε κάθε περίπτωση όμως,...... μοιράζονται ακόμη πολλά κοινά χαρακτηριστικά, όπως για παράδειγμα ότι μπορούν να χαρίσουν στους αναβάτες τους ένα πλατύ χαμόγελο, η καθεμία με τον δικό της πολύ διαφορετικό και ιδιαίτερο τρόπο. Οι: Kawasaki D-Tracker 125, KTM 125 Duke, και Yamaha XT125 X είναι λοιπόν ικανές με το συμμαζεμένο μέγεθος τους και τους ικανούς κινητήρες τους να σας κάνουν ευτυχισμένους, χωρίς να χρειαστεί να βάλετε βαθειά το χέρι στην τσέπη.

Kawasaki D-Tracker 125
Όταν αντικρίζεις για πρώτη φορά το D-Tracker 125, μένεις έκπληκτος από το μικρό του μέγεθος. Οι 14άρηδες τροχοί, του κόβουν ύψος και το κάνουν να δείχνει πραγματικά ξεχωριστό. Σαν μια μοτοσικλέτα… gadget, κάτι ανάμεσα σε χρηστικό 125 και μανιακό mini-moto, ένα δίκυκλο φτιαγμένο για διασκέδαση, εκτός από την εισαγωγή στο χώρο της μοτοσικλέτας, αφού η λογική της Kawasaki ήταν να κατασκευάσει ένα 125 -όχι απλά δανειζόμενη κομμάτια από μεγαλύτερα μοντέλα- με στόχο τις ανάγκες των νέων αναβατών.

Τεράστια σιγουριά νιώθει όποιος καβαλήσει την ιδιαίτερα χαμηλή σέλα του μικρού D-Tracker. Όταν ακόμα και αναβάτες ή αναβάτισσες με ύψος κάτω του 1.65 μ. μπορούν να αισθανθούν άνετοι και σίγουροι, πατώντας γερά με όλο το πόδι στο έδαφος, πάνω σε μια μοτοσικλέτα, τότε η τελευταία σίγουρα αποτελεί μοναδική περίπτωση. Το χαμηλό ύψος (σέλα στα 805 χιλιοστά, κομπλέ με λεπτή σιλουέτα μοτοσικλέτας) και βάρος (μόλις 114 κιλά!) του D-Tracker το κάνουν επίσης ιδιαίτερα μανιτζέβελο, είτε όταν είναι σταματημένο με τον αναβάτη πάνω είτε όταν ο αναβάτης βρίσκεται δίπλα του και θέλει να το μανουβράρει.

Ο κινητήρας είναι ο ίδιος που κινεί και το off-road μοντέλο KLX 125. Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, ψεκαστός, με μονό επικεφαλής εκκεντροφόρο και δύο βαλβίδες. Απλός και αξιόπιστος. Προικισμένος με μίζα, έρχεται άμεσα σε λειτουργία, καλύπτει τις προδιαγραφές Euro3 με τη βοήθεια καταλύτη και αισθητήρα οξυγόνου και είναι σχεδόν αθόρυβος. Το περιμετρικό πλαίσιο από ατσάλι θα βοηθήσει τα μέγιστα στη σωστή οδική συμπεριφορά του D-Tracker, όπως θα το βοηθήσουν και οι σωστές αναρτήσεις του.

Ακόμα και με ταχύτητες κοντά στα 100 χ.α.ω. η μοτοσικλέτα της Kawasaki παραμένει σταθερότατη, κάνοντας τον κάτοχό της να ευχαριστεί νοητά το πλαίσιο (σχεδιασμένο ειδικά για το D-Tracker παρακαλώ και όχι δανεισμένο από κάποια μεγαλύτερη μοτοσικλέτα) και τις αναρτήσεις, για την υποδειγματική συνεργασία τους. Αν έχετε όρεξη για οδηγικές ακρότητες, να έχετε υπ΄ όψιν ότι το D-Tracker θα κάνει δύσκολα σούζα, με αρκετό πατινάρισμα.

Τα φρένα αποδεικνύονται υπεράνω κριτικής από πλευράς τόσο δύναμης όσο και αίσθησης. Τελικά, το μόνο που θα κάνει τον αναβάτη να κατέβει από τη σέλα είναι το σκληρό υλικό της τελευταίας, που μετά από αρκετή ώρα θα κουράσει τους αναβάτες -το συνεπιβάτη πιο γρήγορα.

Κινητήρας: 4T, 1Κ, Α/Ψ, 1ΕΕΚ, 2Β
Χωρητικότητα: 125 κ.εκ.
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 10,3/8.000
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 1/6.400
Βάρος: 114 κιλά
Τιμή: 3.590 ευρώ

KTM 125 Duke

Το αυστριακό μηχανάκι χαρακτηρίζεται από πολύ καλής ποιότητας πλαστικά, απίστευτο πλαίσιο χωροδικτύωμα και ψαλίδι για χοντρό ψάρωμα, ανάποδο πιρούνι των 43 χιλιοστών της WP, και πίσω μονό αμορτισέρ (πάλι από την WP), με ρύθμιση προφόρτισης, σύστημα πέδησης με δίσκο σε μέγεθος ταψιού, και… ακτινική δαγκάνα από την ινδική θυγατρική της Brembo.

Το ηλεκτρονικό πολυόργανο με τις δεκάδες ψηφιακές ενδείξεις, στα πρότυπα των μεγάλων RC-8, χρήζει διατριβής! Και ένδειξη ταχύτητας κιβωτίου διαθέτει, και δύο μερικούς χιλιομετρητές, και ρολόι, και ένδειξη μέσης ωριαίας ταχύτητας, ενώ μόλις μπείτε στη ρεζέρβα, ενεργοποιείται αυτόματα ένας μερικός χιλιομετρητής για να γνωρίζετε πόσα χιλιόμετρα έχετε διανύσει με τη ρεζέρβα. Το όργανο σας πληροφορεί για το υπόλοιπο των χιλιομέτρων που σας απομένουν μέχρι το επόμενο service (!), ενώ θα σας πληροφορήσει και για πιθανές βλάβες με διάφορα λεπτομερή διαγνωστικά μηνύματα, όπως «Side Stand Down», «High Coolant Temperature», «Low Battery», «Low Oil Pressure», «Low Fuel Level». Και δεν μιλάμε για μια μεγάλη, χλιδάτη, τουριστική μοτοσικλέτα, αλλά για ένα… 125!

Ο κινητήρας δεν έχει καμία σχέση με ό,τι γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, για την κατηγορία των τετράχρονων 125. Η KTM μιλάει για 15 άλογα, και πιστεύουμε πως τα λεγόμενα της δεν βρίσκονται πολύ μακριά από την πραγματικότητα. Αυτός ο κινητήρας αποδίδει τόσο δυνατά που θα έπαιρνες όρκο πως είναι 200 ή ακόμα και 250 κυβικά εκατοστά όταν μπαίνει στην καλή περιοχή, και σίγουρα όχι 125! Στην εκκίνηση, χρειάζεται ελαφριά συνδρομή του συμπλέκτη λόγω μακριάς πρώτης, κι΄ έτσι, δυστυχώς δεν θα μπορέσετε να κάνετε σούζες εύκολα.

Ο κινητήρας τραβάει θετικά από χαμηλά, ενώ στις μεσαίες στροφές ανεβάζει ρυθμό, και δείχνει απολαυστικά δυνατός. Μέσα στην κίνηση με άνεση κοντράρεται με TDM 900, KTM 690, Fazer και με CBR 600… και πιο συχνά, το 125άρι Duke καταλήγει πρώτο στο φανάρι, με τον αντίπαλο, λυσσασμένο, να το κοιτάει με απορία! Δυστυχώς για λόγους νομοθεσίας άλλων χωρών, ο κινητήρας διαθέτει ένα πολύ ενοχλητικό κόφτη που μπαίνει ιδιαίτερα απότομα μόλις το κοντέρ γράψει στιγμιαία 109χλμ/ώρα. Ευτυχώς όμως από ό,τι γνωρίζουμε, ο κόφτης αυτός αφαιρείται πανεύκολα, ώστε η τελική ταχύτητα να ανέβει στη θέση που της αξίζει, κοντά στα 130χλμ/ώρα. Τσίτα γκάζι, μέχρι την τελική, και δύναμη που προσφέρει ασφάλεια και διασκέδαση σε όλα τα τερέν. Περνώντας στο μπροστινό φρένο, έχουμε να πούμε πως πρόκειται πιθανότατα για το απολύτως καλύτερο φρένο που έχει φορεθεί σε μοτοσικλέτα 125 κυβικών εκατοστών.

Κινητήρας: 4T, 1Κ, Υ/Ψ, 2ΕΕΚ, 4Β
Χωρητικότητα: 124,7 κ.εκ.
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 15/9.500
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 1,2/8.000
Βάρος: 124 κιλά
Τιμή: 3.890 ευρώ

Yamaha XT125 X

Όταν έχεις στις τάξεις σου ένα τόσο αναγνωρίσιμο λογότυπο όσο αυτό των XT και παράλληλα το πιο εμπορικό εργοστασιακό Supermoto (660 Χ), τότε έχεις τα βασικά συστατικά για μια πετυχημένη συνταγή. Διατηρώντας, λοιπόν, την αισθητική και το όνομα του μεγαλύτερου μοντέλου, η Yamaha προχώρησε στην παραγωγή του μικρότερου μέλους της οικογένειας των XT.

Σε όσους αρέσει, λοιπόν, η εμφάνιση του 660, σίγουρα θα το λατρέψουν. Στην πρώτη επαφή μαζί του εκπλήσσεσαι με τις μικρές του διαστάσεις. Αντίθετα με τα περισσότερα μικρά μοντέλα που πασχίζουν να δείχνουν μεγαλύτερα απ΄ ό,τι είναι, το XT είναι ένα 125άρι με μέγεθος που παραπέμπει σε 50άρι. Είναι μικρό και δεν "ντρέπεται" καθόλου γι΄ αυτό! Οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες, όμως, που βρίσκουμε στο μικρό XT, σίγουρα θα έκαναν ορισμένα μεγαλύτερα μοντέλα να κοκκινίζουν από ντροπή. Το προστατευτικό των καλαμιών, αλλά και η μικρή, πρακτική καρίνα, ανήκουν στον standard εξοπλισμό και προσθέτουν επιπλέον πόντους στον τομέα της εμφάνισης, ενώ δεν μπορούν να περάσουν απαρατήρητα το βαμμένο μαύρο ψαλίδι, η λεπτή ουρά, η όμορφη διχρωμία (προσφέρεται σε μπλε-μαύρο και κόκκινο-μαύρο) και οι 17άρες ζάντες.

Το XΤ 125 Χ είναι εφοδιασμένο με τετράχρονο, μονοκύλινδρο, αερόψυκτο μοτέρ, χωρητικότητας 124 κ.εκ., με έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο. Βασικά του χαρακτηριστικά είναι η γραμμική και αθόρυβη λειτουργία και όχι οι υψηλές επιδόσεις του, καθώς αυτές περιορίζονται σε μεγάλο βαθμό από την τοποθέτηση του τεράστιου τελικού της εξάτμισης, προκειμένου να επιτευχθούν τα όρια εκπεμπόμενων ρύπων που ορίζουν οι προδιαγραφές Euro 2 που έχει θεσπίσει η Ευρωπαϊκή Ενωση.

Η πρώτη επαφή με το μικρό XT προκαλεί σίγουρα περιέργεια. Η σύγχρονη αισθητική του σε συνδυασμό με τις 17άρες ζάντες προδιαθέτουν για "παιχνίδια", αλλά οι μικρές του διαστάσεις δημιουργούν την εύλογη απορία αν μπορεί να αντεπεξέλθει στην πίεση. Ωστόσο, μια πρόχειρη ματιά στο ψηφιακό πολυόργανο, σας βάζει στο παιχνίδι, καθώς το χρονόμετρο που υπάρχει εκεί, πάντα προκαλεί για να το χρησιμοποιήσετε! Ο συμπλέκτης έχει παράξενη λειτουργία (απομονώνει πολύ ψηλά), κα οι επιδόσεις θα μπορούσαν να είναι καλύτερες, όμως το μοτέρ έχει πολύ γραμμική απόδοση με αποτέλεσμα η τελική να αγγίζει τα 120 χλμ./ώρα.

Ο τρόπος που περνά το ελαφρύ σύνολο (μόλις 111 κιλά) ανάμεσα από τα σταματημένα τετράτροχα είναι υποδειγματικός. Απόλυτος έλεγχος, σε συνδυασμό με ασφάλεια, καθώς ο τεράστιος δίσκος μπροστά δείχνει έτοιμος να επέμβει αν κάποιος απρόσεχτος επιχειρήσει να αλλάξει λωρίδα χωρίς φλας.

Κινητήρας: 4T, 1Κ, Α/Ψ, 1ΕΕΚ, 2Β
Χωρητικότητα: 124 κ.εκ.
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 12,5/8.000
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 1,2/6.500
Βάρος: 111 κιλά
Τιμή: 3.430 ευρώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου